Cum să eviți balonarea. Sfaturi utile

Tocmai te-ai bucurat de o masă copioasă și ești gata să te relaxezi și să savurezi restul zilei alături de persoanele dragi. Când, ghici ce? Pantalonii parcă ți-au rămas mici dintr-odată, iar stomacul se simte cel puțin de 2 ori mai mare. La această senzație mai adaugă crampele, gazele și tentativele de râgâială… Ups, toate semnele posibile ale unei balonări.

Iată câteva recomandări ca să eviți toate aceste semne neplăcute ale balonării!

Sfaturi ca să eviți balonarea

  • Aveți în vedere alimentele cele mai comune care provoacă balonarea!

Carbohidrații, grăsimile și proteinele pot declanșa balonarea. Cu toate acestea, anumite alimente pot fi mai rele decât altele, iar problemele digestive vor varia de la o persoană la alta. Cele mai frecvente alimente care declanșează balonarea sunt:

  • mere
  • fasole
  • legumele crucifere precum broccoli, conopidă și varză
  • lactate
  • salată verde
  • ceapa
  • piersici și pere

Nu trebuie să evitați toate aceste alimente deodată. Este recomandat să le consumați pe rând, să constatați care vă cauzează balonare și, ulterior, să le consumați în cantități reduse.

  • Aveți în vedere cantitatea de fibre consumată!

Alimentele bogate în fibre, cum ar fi cerealele integrale, fasolea și leguminoasele, pot fi o cauză comună a balonării. În timp ce aceste alimente sunt promovate ca fiind mai sănătoase decât omologii lor rafinați, conținutul ridicat de fibre determină balonarea la unii oameni.

Fibrele reprezintă o parte importantă a unei diete sănătoase pentru inimă, dar trebuie să creșteți treptat cantitatea pe care o consumați. De exemplu, în loc să treceți brusc de la cerealele albe rafinate la cele integrale, încercați să le înlocuiți treptat, pentru a vedea cum reacționează corpul vostru.

  • Țineți solnița la distanță!

Consumul exagerat de sare poate cauza o mulțime de probleme de sănătate pe termen lung, inclusiv hipertensiune arterială. Pe termen scurt, preparatele bogate în sare pot cauza retenția de apă ceea ce duce la balonare.

Puteți evita excesul de sodiu din dietă, prin utilizarea de ierburi aromate în loc de sare și prin reducerea cantității de alimente prelucrate și ambalate pe care le consumați.

  • Evitați alimentele grase!

Iată o altă capcană a meselor bogate în grăsimi: sunt procesate mai greu de organism!

Nu toate grăsimile sunt însă create în mod egal, iar digestia poate fi diferită între grăsimile trans, saturate și nesaturate. Acordați atenție tipurilor de grăsime care pot cauza probleme. Dacă alimentele prăjite, care au grăsimi saturate și trans, au tendința de a provoca probleme, încercați grăsimile sănătoase, nesaturate, cum ar fi cele din avocado sau nuci și semințe.

Limitarea aportului de alimente prăjite, prelucrate și rafinate poate ajuta la digestie și starea de sănătate generală.

  • Limitați băuturile carbogazoase!

Optați, în schimb, pentru apă plată și cu o felie de lămâie!

  • Mâncați încet!

Un astfel de obicei sănătos vă poate ajuta să evitați balonarea și să reduceți consumul general de alimente.

  • Mergeți la o plimbare!

Sportul și mișcarea fizică sunt extrem de apreciate privind beneficiile pentru sănătatea și bunăstarea generală. De asemenea, mișcarea poate reduce acumularea de gaze care contribuie la balonare. Astfel, o plimbare după masă este extrem de benefică.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut