8 Obiceiuri susținute științific care stimulează pierderea în greutate

La nivel global, nivelul obezității în rândul adulților s-a triplat, în perioada 1975-2017, aproximativ 1.9 miliarde de adulți fiind supraponderali. Dintre aceștia peste 650 de milioane se califică pentru gradul de obezitate.

Să rămâi sănătos în zilele noastre și să ai o alimentație la fel de sănătoasă presupune multă implicare și timp, atribute de care multe persoane nu prea dispun.

În cazul în care doriți să faceți unele schimbări în această direcție, pe lângă sport și alimentație sănătoasă, puteți ține cont de următoarele recomandări susținute științific!

  1. Mănâncă înainte de masă

Potrivit unui studiu recent, consumul unui bol de supă înainte de masă poate ajuta la reducerea apetitului. O explicație probabilă ar fi că, pe măsură ce aștepți ca supa să se răcească, trebuie să o mănânci încet, dând creierului, hormonilor și stomacului suficient timp pentru a coordona un mesaj de „sațietate”.

  1. Condimentează mâncarea

Dacă îți place mâncarea picantă, avem o veste bună pentru tine. Consumul de alimente condimentate poate stimula temporar metabolismul cu până la 8%, contribuind la creșterea ritmului de ardere a caloriilor corpului.

  1. Consumă gustări sănătoase

Mănâncă porții mai mici, însă mai des. Atunci când lași să treacă prea mult timp între mese, senzația de foame se accentuează, crescând riscul de a mânca mai mult, mai cu poftă și chiar mai repede la următoarea masă. Astfel, este recomandat să renunți la acest obicei și să optezi pentru gustări sănătoase între mese. Spre exemplu: semințe de floarea-soarelui, migdale, felii de mere, brânză cu conținut scăzut de grăsimi, crackers, etc.

  1. Consumă ceai

Pe lângă cantitatea de apă simplă consumată, poți adăuga în dieta zilnică și ceaiul. Acesta conține o cantitate mare de antioxidanți (mai ales cel verde) care pot stimula pierderea în greutate.

  1. Optează pentru culoarea albastră

Cercetătorii susțin că un contrast mare între culoarea farfuriei și culoarea mâncării, ajută oamenii să mănânce mai puțin. În acest sens, studiile au descoperit că persoanele care mănâncă dintr-un recipient albastru, consumă cu 33% mai puțină mâncare.

  1. Râzi cât mai mult

Râsul oferă corpului un mini-antrenament de aerobic. Aceasta determină inima să bată mai repede, ceea ce crește circulația sângelui în organism. Râsul intens, pe o durată de aproximativ o oră, arde aproape la fel de multe calorii ca ridicarea de greutăți timp de 30 de minute.

  1. Încearcă să dormi suficient

Doza recomandată de somn este extrem de importantă pentru ca organismul să funcționeze bine. Privind modul în care tiparele de somn influențează obiceiurile zilnice, un studiu a constatat următoarele: persoanele care dorm mai puțin, au tendința de a mânca un mic dejun mai mic, dar prea multe gustări după cină. De fapt, cantitatea totală de calorii consumate în cadrul gustărilor de seară era mai mare decât numărul de calorii care constituiau orice masă individuală.

  1. Dormi la o temperatură mai scăzută

Atunci când dormim la o temperatură mai scăzută, organismul arde grăsimi stocate în abdoment pentru a menține corpul cald. Un studiu publicat în revista Diabetes a arătat că persoanele care au dormit în camere cu o temperatură de aproximativ 19 grade Celsius, au ars cu 7% mai multe calorii decât cei care au dormit în camere cu o temperatură mai ridicată.

În funcție de obiectivele propuse privind propria greutate corporală, este posibil ca urmarea acestor recomandări să nu fie suficientă. Pentru mai multe sfaturi specifice, nu ezitați să consultați medicul nutriționist. De asemenea, practicarea de sport regulat va contribui la pierderea în greutate, menținându-vă sănătoși pentru mai mult timp.

0 Comentarii

Adauga un comentariu

KidsOut

KidsOut